• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69532
+
-

صادرات گندم از فارس با قطار

کشاورزی
صادرات گندم از فارس با قطار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس روند حمل گندم از فارس به سایر نقاط کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال از مجموع ۲۵ هزار تن گندم بارگیری‌شده برای انتقال به خارج استان 5 هزار تن با قطار و از طریق خطوط ریلی انجام شده است.

 به گزارش ایرنا، «یدالله رحمانی» در جلسه ستاد خرید گندم در شیراز افزود: ۲۰ هزار تن مابقی نیز با ناوگان حمل ‌و ‌نقل بار استان بارگیری شده و انتقال یافته است. 

وی ادامه داد: از مجموع ۵۹۲ هزار تن گندم خریداری‌شده ۹۴ درصد وجه آن به ارزش 9۷۰۸ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است. عملیات برداشت گندم هم‌اینک نیز در شهرستان‌های اقلید و آباده در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که برداشت گندم تا پایان مردادماه جاری در استان به اتمام برسد. 

رحمانی اضافه کرد: مراکز خرید گندم در شهرستان‌هایی که برداشت گندم در آنها در حال انجام است تا ساعت ۲۲ گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنند. وی افزود: علاوه بر این، ۲۵ هزار و ۳۹۰ تن کلزا از کشاورزان فارس خریداری شده و ۹۵ درصد بهای آن به ارزش ۶۳۶ میلیارد ریال به بهره‌برداران پرداخت شده است. 

رحمانی ضمن تاکید بر لزوم پیشگیری از قاچاق گندم و تحویل آن به مراکز دولتی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به منظور جلوگیری از احتکار و قاچاق این کالای استراتژیک باید نظارت حداکثری داشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید